Projekty » Warsztaty dla dzieci „Estetyczny przedsiębiorca”

Podstawowe informacje

Okres realizacji:
czerwiec 2011 - kwiecień 2012

Koordynator:
Olga Zuchora

Zaangażowani kołowicze:
Marceli Boncler, Magdalena Kowalczyk, Katarzyna Pasikowska, Jakub Zasina

Współpraca:
arch. Wiktor Wróblewski, Instytut Architektury i Urbanistyki Politechniki Łódzkiej

 

Opis

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/vhosts/spatium/spatium.uni.lodz.pl/htdocs/wp-content/plugins/embed-facebook/embed-facebook.php on line 39 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/vhosts/spatium/spatium.uni.lodz.pl/htdocs/wp-content/plugins/embed-facebook/embed-facebook.php on line 39 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/vhosts/spatium/spatium.uni.lodz.pl/htdocs/wp-content/plugins/embed-facebook/embed-facebook.php on line 39 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/vhosts/spatium/spatium.uni.lodz.pl/htdocs/wp-content/plugins/embed-facebook/embed-facebook.php on line 39 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/vhosts/spatium/spatium.uni.lodz.pl/htdocs/wp-content/plugins/embed-facebook/embed-facebook.php on line 39

Nasze Koło zorganizowało cykl warsztatów w ramach przedsięwzięcia „Uniwersytet Łódzki dla Dzieci”. Zajęcia pt. „Estetyczny przedsiębiorca” skierowaliśmy dla dzieci w wieku od 07 do 12 lat. Celem przedsięwzięcia było uświadomienie dzieci o tym, jak bardzo estetyka wpływa na sukces w prowadzeniu własnego biznesu. Wyczulaliśmy najmłodszych na fakt, o którym często zapominają dorośli: działając w przestrzeni publicznej, wpływamy na jej jakość, która zależy od umiejętności wypracowywania wspólnych rozwiązań.

Warsztaty rozpoczynaliśmy od zapoznania dzieci z historią reklamy. Następnie, poprzez quiz, pokazywaliśmy im jak dużą rolę odgrywają we współczesnym świecie marki produktów i usług, prezentując ponadto dobre i złe praktyki w zakresie reklamy zewnętrznej. Głównym zadaniem uczestników było wymyślenie swojego biznesu, a następnie zaprojektowanie witryn sklepowych. Uwzględniając rodzaj działalności, charakter budynku oraz jego kolorystykę, dzieci nanosiły swoje propozycje na wizerunki kamienic z ulicy Piotrkowskiej. W ten sposób nie tylko zapoznawały się z podstawami marketingu i reklamy, ale przede wszystkim dowiadywały się, jak wiele elementów wymaga koordynacji między sklepikarzami, aby końcowy efekt był satysfakcjonujący.

Warsztaty odbywały się pod honorowym patronatem Prezydent Miasta Łodzi Hanny Zdanowskiej oraz Fundacji Ulicy Piotrkowskiej. Wizerunki kamienic zostały użyczone nam przez studentów i pracowników Instytutu Architektury i Urbanistyki Politechniki Łódzkiej.

Warsztaty spotkały się z dużym zainteresowaniem. Na zaproszenie organizatorów Festiwalu Kultury Miejskiej „Przebudowa. Nowy wymiar miasta” zorganizowaliśmy ich dodatkową odsłonę również w Krośnie.

 

Relacja fotograficzna

 

 

 

 

 

Relacja wideo

©
Studenckie Koło Naukowe Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Łódzkiego SPATIUM
przy Katedrze Gospodarki Regionalnej i Środowiska na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym

Zaprojektowali Wojciech i Jakub Zasina opierając się o myśl techniczną Wordpress'a.